
Projekt pn. „Pusta klasa: edukacja terenowa – islandzkie inspiracje” finansowany w ramach Programu Edukacja – Fundusze EOG (Islandia, Liechtenstein, Norwegia).
Projekt pn. „Pusta klasa: edukacja terenowa – islandzkie inspiracje” finansowany w ramach Programu Edukacja - Fundusze EOG (Islandia, Liechtenstein, Norwegia).
Główne cele projektu:
- rozwój szkoły w obszarze współpracy międzynarodowej,
- podniesienie jakości szkoleń kierowanych do kadry (poznanie i przećwiczenie metod edukacji terenowej, wzrost umiejętności pracy zespołowej, wzrost umiejętności komunikowania w j. angielskim, zdobycie doświadczenia współpracy z trenerami z innego kręgu kulturowego),
- podniesienie jakości oferty edukacyjnej szkoły.

Projekt „Opowieści po dwóch stronach Karpat – dawno, dawno temu w Transylwanii …”
Przedsięwzięcie pn. ”Opowieści po obu stronach Karpat – dawno, dawno temu w Transylwanii…” to interdyscyplinarny projekt w ramach współpracy międzynarodowej zorientowanej na ponadnarodową mobilność uczniów nawiązanej pomiędzy Społeczną Szkołą Podstawową z Oddziałami Dwujęzycznymi im. J. Kukuczki a Scoala Gimnaziala Numarul 8 Brasov. Projekt wpisuje się˛ w rozwój pięciu kompetencji kluczowych (kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, kompetencje w zakresie wielojęzyczności, kompetencje cyfrowe, kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się, kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej), a także w realizację treści programowych z j. polskiego (praca z informacją), j. angielskiego (rozumienie i tworzenie wypowiedzi ustnych i pisemnych, reagowanie na wypowiedzi) oraz wiedzy o społeczeństwie (narzędzia pracy w grupie, autoprezentacji i komunikacji).
W ramach 5-dniowej mobilności do szkoły partnerskiej przewidziano realizację głównego produktu końcowego metodą pracy projektowej w zespołach polsko-rumuńskich, jakim jest stworzenie w wybranej przez zespół formie opowieści o wybranym miejscu, przedmiocie, osobie lokalnej. Zadanie to wpisuje się w tematykę epickich (narracyjnych) form wypowiedzi, ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmu ich powstawania i dystrybucji jako komponentu kulturowego – stąd obecne w programie mobilności liczne działania kulturowe. Wykorzystuje innowacyjną w edukacji metodę, jaką jest storytelling oraz bazuje na metodach silnie aktywizujących uczniów sięgając do repertuaru metod terenowych czy badawczych (wywiady z mieszkańcami, ankiety, kwerenda źródeł bibliotecznych czy internetowych).

Projekt „PROjektujeMY, czyli szkolna przestrzeń okiem uczniów”.
Projekt „PROjektujeMY, czyli szkolna przestrzeń okiem uczniów”, finansowany w ramach Funduszu Inicjatyw Obywatelskich (priorytet: aktywni obywatele).
Głównym celem projektu jest rozwijanie edukacji obywatelskiej i kompetencji społecznych uczniów szkół podstawowych poprzez poznanie ich spojrzenia na szkolną przestrzeń oraz umożliwienie jego częściowej realizacji. Wynika z zauważonej potrzeby uczniów szkół podstawowych w zakresie aranżacji przestrzeni pozadydaktycznej (korytarze, szatnie, kąciki rekreacji).
Projekt wyzwoli działanie samorządów szkolnych (główny podmiot wyrażający głos uczniów), jednocześnie dając im narzędzia w postaci budżetu, specjalistycznego wsparcia oraz pilotażu. Zadanie realizowane będzie przez 10 szkół z terenu miasta, w tym przez Społeczną Szkołę Podstawową jako podmiot pilotujący, zapewniający instruktaż dla innych szkół.
Zadanie podzielone jest na 4 główne etapy:
1. Akcja informacyjna – skierowana do szkół podstawowych z regionu miasta Rybnika.
2. Rekrutacja do projektu – samorządy uczniowskie wypełniają arkusz zgłoszeniowy oraz film autoprezentacyjny, wskazujący na potrzeby uczniów do reorganizacji przestrzeni szkolnej, a także mocnych stron samorządu, które umożliwią realizację projektu.
3. Działania w szkołach wybranych do projektu – wewnętrzna “giełda pomysłów”, konsultacja z architektem, opracowanie pomysłu i kosztorysu, realizacja działań aranżacji przestrzennej poprzez zakup zgłoszonego zapotrzebowania oraz realizację założonych zmian.
4. Podsumowanie – szkoły przygotowują materiały filmowe i zdjęciowe prezentujące efekty realizacji projektu w ich placówce (np. efekt “przed-po”). Zwieńczeniem projektu jest debata oksfordzka z udziałem uczniów oraz przedstawicieli JST.

Projekt „Szkoła od nowa” finansowany w ramach programu Erasmus+
Główne cele projektu:
- wzrost wiedzy o rozwiązaniach organizacyjnych stosowanych w szkołach europejskich w zakresie modelu organizacji nauczania oraz współpracy nauczycieli.
Planowane działania: job shadowing (śledzenie pracy zagranicznych nauczycieli i ekspertów) – wizyta studyjna w Kungsklippeskolan w Huddinge (Szwecja). - wzrost umiejętności kadry w zakresie stosowania innowacyjnych narzędzi pracy dydaktycznej ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności kształtowania kompetencji kluczowych oraz pracy metodą projektu.
Planowane działania: szkolenia z zakresu narzędzi CLIL, flipped classroom oraz nowych technologii ICT (Malta, Barcelona, Alicante). - wzrost kompetencji językowych kadry nauczycielskiej.
Planowane działania: kursy językowe w Brighton.
Najnowsze komentarze